ח"כ לשעבר כלפון: "נלחמתי למען החרדים; לבנט היו כוונות טובות"

    אייל ראובן No Comments on ח"כ לשעבר כלפון: "נלחמתי למען החרדים; לבנט היו כוונות טובות"

    חה"כ לשעבר יום טוב כלפון ב"מהדורת סוף השבוע": "היה ויכוח האם לצאת לבחירות חמישיות או לנסות להביא ליציבות פוליטית. הייתה יציבות שנה אחת, עבר תקציב, תכניות יצאו לפועל. שקד בנתה 12 יישובים בנגב ובגולן. נלחמתי למען ההתיישבות, א"י והציבור החרדי"

    צילום: Olivier Fitoussi/Flash90
    13:12
    02.05.24
    צבי טסלר No Comments on הגל נמשך: גם שטראוס מודיעה על העלאת מחירים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חה"כ לשעבר, יום טוב כלפון (ימינה) שוחח עם איתי גדסי ויענקל'ה פרידמן במהדורת סוף השבוע (חמישי) על כהונתו הקצרה בכנסת. "אני פעלתי למען העולים, לחיזוק הרוב היהודי, למען ההתיישבות, למען ארץ ישראל", אמר כלפון בפתח השיחה.

    הוא התייחס לטענה כי זו הייתה הממשלה שפגעה בהתיישבות יותר מכל קודמותיה וענה: "היו ממשלות שפגעו בהתיישבות הרבה יותר. אני לא אומר שהמצב היה מושלם. אגב, לא הייתה לי אפשרות להפיל את הממשלה כחבר כנסת נורבגי – למרות שבאו אלי והציעו לי לעשות את זה. פעלתי בנסיבות הקיימות בצורה נכונה. טיפלתי באלפי פניות של הציבור ודאגתי לציבור".

    לדבריו "היה פה ויכוח אחרי שבחירות רביעית האם לצאת לבחירות חמישיות מיד או לנסות את הדבר הזה בשביל יציבות של פוליטית, אז הייתה יציבות שנה אחת. עבר תקציב, תכניות יצאו לפועל. שקד הוציאה המון תכניות, בניה של 12 יישובים בנגב ובגולן. מכפילים את ההתיישבות היהודית בגולן".

    ביחס לטענה כי רע"מ קיבלה 53 מיליארד, השיב כלפון: "המספר הנכון שעבאס אמור היה לקבל הוא 30 מיליארד ל-5 שנים. גם בממשלה שקדמה לנו הייתה תוכנית חומש של 15 מיליארד שאחרי זה הוסיפו לה 5, שזה 20 מיליארד. מהיום הראשון שהייתי חבר כנסת קראתי להכניס את החרדים לממשלה. אני לא נגד חרדים".

    עוד הוסיף כלפון: "אני נלחמתי בוועדת חוץ וביטחון למען "הנחל החרדי", כשניסו לסגור אותו אחרי הסיפור עם הפלסטיני הקשיש שמת במעבר ביטחוני; דווקא חברי ימינה עמדו מול ליברמן בנושא המעונות וביקשו לבטל את הגזירה הזאת".

    לטענתו "אנשים הצביעו לימינה ובמצע של ימינה היו רפורמות בכשרות ובגיור. מתווה ניסים לצורך העניין היה כבר במצע של הימין החדש לפני שנתיים ובמצע הבית היהודי בזמנו. מצביעי הציונות הדתית תומכים ברפורמות בכשרות ובגיור כי הם לא מסכימים עם מה שקורה היום. יש לא מעט בעיות".

    עוד טען חבר הכנסת לשעבר: "הרבנים הראשיים בעצמם היו מוכנים להוביל מספר רפורמות, גם בכשרות. המטרה שלי ששירותי הדת במדינת ישראל יהיו טובים. אני רוצה לחזק את היהדות במדינה, אבל יש פערי השקפה".

    ביחס לאפשרויות הפוליטיות ולשאלה האם יתמודד שוב בימינה, אמר כלפון: "אנחנו לא יודעים מה יהיה בבחירות מבחינת רשימות. אני חושב שלבנט היו כוונות טובות. אני שם את העניינים האישיים בצד. הרעה החולה של הפוליטיקה הישראליות זה שהכל הופך לאישי. ביבי לא ראש ממשלה היום בגלל שהוא רב עם סער, גנץ וליברמן. בנט נתן את כל הקולות לביבי והגיעו ל-59 ולא הייתה ממשלה".



    0 תגובות